Aronian heeft zeer onder zijn maat gepresteerd bij de M-Tel Masters Tournament dat werd gehouden in Bulgarije. Hij speelde 6 remises en verloor 4 partijen waardoor hij 3 punten uit 10 behaalde behaalde, d.w.z. dat hij geen enkele partij heeft gewonnen. Hij is gedeeld laatste geëindigd.
1. Ivanchuk 8,0
2. Topalov 6,5
3. Radjabov 5,5
4. Cheparinov 4,0
5. Bu 3,0
6. Aronian 3,0
Na een paar sterke toernooien dit jaar, krijgt hij dit...
Maarja, bij topsport is niets zeker
Bij persconferencties bleef Aronian volhouden dat er niets met hem aan de hand was, na herhaardelijk vragen.
Page 1 of 1
Aronian bij M-Tel Masters
Posted 19 May 2008 - 08:37 AM
Zou het kunnen dat er geknoeid wordt met resultaten? Ik vind het opvallend dat Aronian één van de moeilijkste toernooien (Wijk aan Zee) bijna dansend wint, maar een min of meer second-rate toernooi verliest. Zouden er onderling afspraken worden gemaakt? Stel je voor dat Aronian alle toernooien zou winnen.. Hoe verdient de rest van de spelers dan hun brood? Ik denk in de richting van: "Laat mij dit keer winnen, en ik laat jou volgende keer winnen."
Posted 19 May 2008 - 06:16 PM
QUOTE (nairi @ May 19 2008, 09:37 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Zou het kunnen dat er geknoeid wordt met resultaten? Ik vind het opvallend dat Aronian één van de moeilijkste toernooien (Wijk aan Zee) bijna dansend wint, maar een min of meer second-rate toernooi verliest. Zouden er onderling afspraken worden gemaakt? Stel je voor dat Aronian alle toernooien zou winnen.. Hoe verdient de rest van de spelers dan hun brood? Ik denk in de richting van: "Laat mij dit keer winnen, en ik laat jou volgende keer winnen."
Nee, ik denk het niet...
Ten eerste lijkt me dat Aronian zich nooit met dat soort dingen in zou laten en ten tweede kan hij gewoon niet alle toernooien winnen. Hij is goed, maar niet de beste...Hij behoort wel tot de absolute wereldtop met Anand, Topalov, Ivanchuk etc.
Wijk aan Zee won hij echt niet dansend, Nairi. Hij gaf zelf toe dat hij soms geluk heeft gehad door verloren stellingen te winnen, bijv in de eerste ronde tegen Topalov.
Maar schaken is nou eenmaal een sport waarbij -vooral tegenwoordig- niks vast staat. Er worden steeds nieuwe theorieën ingevoerd. D.w.z. dat standaard openingen die soms al eeuwen bestaan worden aangepast, omdat er door grootmeesters steeds nieuwe varianten vinden.
Posted 20 May 2008 - 12:04 PM
De titel van de schaakrubriek van Hans Ree in de NRC van 11 mei heette: Schaakmacht Azerbaidzjan. Hij beschrijft daarin de succesvolle overheidssteun die de in 2003 overleden president Alijev aan de schakers gaf. Teimoer Radjabov en Sjachriar Mamediarov in de wereldtop en Gasjimov sinds het toernooi van Bakoe dezelfde kant uit. Kasparov zou hebben verklaard, dat hij zonder politieke steun van deze Alijev nooit wereldkampioen had kunnen worden. Maar Ree weet niet, of dat waar is. (En ik weet niet, wat "politieke steun" is. Kasparov woonde toen zeker nog in Bakoe).
Posted 20 May 2008 - 06:30 PM
QUOTE (hans.vleeuwen @ May 20 2008, 01:04 PM) <{POST_SNAPBACK}>
De titel van de schaakrubriek van Hans Ree in de NRC van 11 mei heette: Schaakmacht Azerbaidzjan. Hij beschrijft daarin de succesvolle overheidssteun die de in 2003 overleden president Alijev aan de schakers gaf. Teimoer Radjabov en Sjachriar Mamediarov in de wereldtop en Gasjimov sinds het toernooi van Bakoe dezelfde kant uit. Kasparov zou hebben verklaard, dat hij zonder politieke steun van deze Alijev nooit wereldkampioen had kunnen worden. Maar Ree weet niet, of dat waar is. (En ik weet niet, wat "politieke steun" is. Kasparov woonde toen zeker nog in Bakoe).
Kasparov en politiek zijn twee begrippen die totaal niet samengaan.
Posted 21 May 2008 - 09:05 AM
QUOTE (Levonn @ May 20 2008, 07:30 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Kasparov en politiek zijn twee begrippen die totaal niet samengaan.
In die tijd misschien nog niet.
Page 1 of 1

Sign In
Register
Help
MultiQuote